2012. február 21-én a HVG online változata arról írt, hogy az Orbán-kormány újabb 1,2 milliárd forintot fordít kormányzati kommunikációra. Ugyanezen a napon ugyanez a lap arról is beszámolt, hogy rendkívüli megszorítások következnek: egyebek között az állami gyógyszerkasszát és a BKV állami támogatását is csökkentik. A két hír nem kapcsolódik szorosan egymáshoz: 1,2 milliárd forint kevés volna ahhoz, hogy a kormány akár az egészségügy, akár a tömegközlekedés helyzetén javítson. Ugyanakkor azt talán jelzi, hogy a kormányzat számára a politikai kommunikáció elsőbbséget élvez a politikai praxissal szemben. A médiahatás-kutatási eredmények fényében kétséges, a tömegkommunikációs eszközök képesek volnának felülírni a személyes tapasztalat – így a megnövekedett egészségügyi költségek és a romló színvonalú tömegközlekedés – által okozott rossz közérzet közvéleményre és választó magatartásra gyakorolt hatását. Ugyanakkor a kommunikációra fordított jókora összegek célja nemcsak a külső- és belső országimázs-építés (a korábbi szakzsargonban: propaganda) lehet: e támogatások kiválóan alkalmasak a pártnak nyújtott baráti szívességek honorálására is. Korábban, még 2012. január 31-én a Kreatív online változata a Népszabadság korábbi információit megerősítve azt jelentette, hogy a Századvég és a Strategopolis három évre havi közel 30 millió forintos, kutatásra, tanácsadásra és kommunikációs feladatokra kiírt tendert nyert el. A Századvég korábban Stumpf István volt kancelláriaminiszter és Gíró-Szász András jelenlegi kormányszóvivő érdekeltségi körébe tartozott. A megbízás lejártáig, 2014. december 31-éig közel egymilliárdos kifizetést jelent.
Kieg.: 2012. február 22-én a Népszava információit követve a 168 Óra online arról tudósított, hogy a közpénzekből felállított médiaalap Fidesz-közeli cégektől rendeli meg a köztévé műsorait.