Know your place and shut your face_5

Cenzúraregiszter

„…a cenzúrázott sajtónak demoralizáló hatása van. A Rossz potenciális forrása, amelytől elválaszthatatlan a képmutatás, és ebből az alapvető hiányosságából ered minden további hibája. A kormány csak a saját hangját hallja, tudja is, hogy csak a saját hangját hallja, de mégis azzal áltatja magát, hogy a nép hangját hallja, és megköveteli az emberektől, hogy ők is elfogadják ezt az önámítást. Az emberek elmerülnek a politikai babonákban, részben belesüppednek a hitetlenségbe, vagy teljesen elfordulnak az állam ügyeitől, magánemberek gyülevész tömegévé válnak. Mivel a szabad írást törvénytelennek kell tekinteniük, hozzászoknak ahhoz, hogy a törvénytelent szabadnak, a szabadságot törvénytelennek tekintsék. Így pusztítja el a cenzúra az állam szellemét.” (Karl Marx, 1842)

Friss topikok

Címkék

A Cenzúraregiszter 2012. január 1-e óta figyeli a sajtószabadság helyzetével kapcsolatos fejleményeket. Bajomi-Lázár Péter szubjektív szemléje, sajtóhírek alapján.

2012.02.22. 07:49 Cenzúraregiszter

2012. február 21. kedd (Politikai praxis vs. politikai kommunikáció)

2012. február 21-én a HVG online változata arról írt, hogy az Orbán-kormány újabb 1,2 milliárd forintot fordít kormányzati kommunikációra. Ugyanezen a napon ugyanez a lap arról is beszámolt, hogy rendkívüli megszorítások következnek: egyebek között az állami gyógyszerkasszát és a BKV állami támogatását is csökkentik. A két hír nem kapcsolódik szorosan egymáshoz: 1,2 milliárd forint kevés volna ahhoz, hogy a kormány akár az egészségügy, akár a tömegközlekedés helyzetén javítson. Ugyanakkor azt talán jelzi, hogy a kormányzat számára a politikai kommunikáció elsőbbséget élvez a politikai praxissal szemben. A médiahatás-kutatási eredmények fényében kétséges, a tömegkommunikációs eszközök képesek volnának felülírni a személyes tapasztalat – így a megnövekedett egészségügyi költségek és a romló színvonalú tömegközlekedés – által okozott rossz közérzet közvéleményre és választó magatartásra gyakorolt hatását. Ugyanakkor a kommunikációra fordított jókora összegek célja nemcsak a külső- és belső országimázs-építés (a korábbi szakzsargonban: propaganda) lehet: e támogatások kiválóan alkalmasak a pártnak nyújtott baráti szívességek honorálására is. Korábban, még 2012. január 31-én a Kreatív online változata a Népszabadság korábbi információit megerősítve azt jelentette, hogy a Századvég és a Strategopolis három évre havi közel 30 millió forintos, kutatásra, tanácsadásra és kommunikációs feladatokra kiírt tendert nyert el. A Századvég korábban Stumpf István volt kancelláriaminiszter és Gíró-Szász András jelenlegi kormányszóvivő érdekeltségi körébe tartozott. A megbízás lejártáig, 2014. december 31-éig közel egymilliárdos kifizetést jelent.

Kieg.: 2012. február 22-én a Népszava információit követve a 168 Óra online arról tudósított, hogy a közpénzekből felállított médiaalap Fidesz-közeli cégektől rendeli meg a köztévé műsorait.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cenzuraregiszter.blog.hu/api/trackback/id/tr914168417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.